El euroescepticismo ye un movimientu político y social que se basa nel refugu, en mayor o menor midida, de la Xunión Europea por parte de los ciudadanos europeos.
Plantía:AnclaPlantía:Ancla* Euroescepticismo nidiu o moderáu: defende la esistencia de la Unión Europea y la pertenencia del país propiu a esta, pero refuga polítiques comuñales específiques (económiques, de migración...) y la construcción d'una Europa federal. Tamién llamáu altereuropeísmo.[3] Nel Parllamentu Européu, los partíos euroescépticos nidios d'esquierda sentir nel grupu de la Izquierda Unitaria, al que pertenez la formación española Izquierda Xunida (España). Los euroescépticos nidios de derecha, lideraos pol Partíu Conservador británicu, pertenecen al grupu de los Grupu de los Conservadores y Reformistes Europeos, una dixebra del Partíu Popular Européu.
Esisten cuatro motivos principales que causen el euroescepticismo:
La defensa de los intereses económicos nacionales percima de los comuñales. Por esti motivu, países que poles sos carauterístiques apurren más a la Unión Europea de lo que reciben, n'ocasiones punxeron torgues a l'ampliación del presupuestu de la Unión. El casu emblemáticu sería'l del Reinu Xuníu y el cheque británicu.
El refugu poles postures imperialistes de la Unión Europea y de la OTAN.
El refugu de la política económica de la Xunión Europea que dalgunos designen como neolliberal, y la promoción d'una política económica que tenga una orientación más social. Esti tipu de euroescepticismo nun ye, entós, un refugu absolutu del sistema européu o de les sos instituciones, sinón un refugu de cómo éstes son utilizaes polos partíos políticos nel poder. Los que defenden esta postura formen parte xeneralmente de partíos políticos d'esquierda o estrema esquierda, o de grupos sociales cercanos al altermundialismo.