Tipus | copa del món ![]() |
---|---|
Esport | voleibol ![]() |
Organitzador | Federació Internacional de Voleibol ![]() |
Part de | FIVB Volleyball World Cup (en) ![]() ![]() |
Localització i dates | |
Vigència | 1973 – ![]() |
Freqüència | quadriennal ![]() |
Altres | |
Lloc web | en.volleyballworld.com ![]() |
La Copa del Món de voleibol femenina és un torneig de voleibol que classifica els tres primers per als Jocs Olímpics. El torneig va ser creat el 1973.
La Copa del Món femenina fou creada el 1973 amb l'objectiu d'omplir els forats que deixaven els dos grans torneigs mundials, els Jocs Olímpics d'Estiu i el Campionat mundial. Es disputa cada quatre anys, inicialment l'any següent a la celebració dels Jocs Olímpics. Inicialment es disputava en seus diferents, però des del 1977 la seu fou establerta permanentment al Japó.
Als anys 90, la introducció de la World League anual, les motivacions originàries per la creació de la Copa del Món esdevingueren obsoletes i la FIVB decidí canviar-ne la fórmula el 1991: la competició es passà a disputar l'any precedent als Jocs, i es convertí en el primer torneig qualificador per la competició, garantint una plaça per al campió. A partir de l'any 1995 els equips classificats s'augmentà a tres, romanent fins 2015 quan les places foren novament reduïdes a dos. Amb el canvi de classificació per als Jocs Olímpics d'estiu de París, la Copa del Món de 2023 serví com un dels tres tornejos de classificació olímpica. Només vuit equips participaren en aquesta edició, amb dues places per als Jocs Olímpics de París per als dos primers equips.[1]
La Copa del Món té el següent sistema de competició:
Font:[2]