Identificador de llei o regulació | S/RES/1063 ![]() | ||
---|---|---|---|
Tipus | resolució del Consell de Seguretat de les Nacions Unides ![]() | ||
Promulgació | Consell de Seguretat de les Nacions Unides ![]() | ||
Votat per | Sessió del Consell de Seguretat de l'ONU (Sessió:3676) 15 ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Data de publicació | 28 juny 1996 ![]() | ||
← 1062
![]() 1064 ![]() | |||
Tema | La situació a Haití | ||
Obra completa a | undocs.org… ![]() |
La Resolució 1063 del Consell de Seguretat de les Nacions Unides fou adoptada per unanimitat el 28 de juny de 1996. Després de recordar totes les resolucions del Consell de Seguretat i de l'Assemblea General sobre Haití i l'acabament de la Missió de les Nacions Unides a Haití (UNMIH) el 30 de juny de 1996 segons la resolució 1048 (1996), el Consell va decidir establir la Missió de Suport de les Nacions Unides a Haití (UNSMIH) per entrenar a una força de policia nacional i mantenir un entorn estable.[1]
El Consell de Seguretat va afirmar la importància d'una força policial haitiana professional en ple funcionament i la revitalització del sistema legal. En aquest sentit es va establir la UNSMIH per mantenir un entorn estable i ajudar en l'entrenament d'una nova força policial, inicialment fins al 30 de novembre de 1996.[2] La missió inicialment consistia en 300 policies i 600 soldats. Per tant, Haití també havia de rebre ràpidament el suport financer addicional d'institucions internacionals per a la reconstrucció del país.
Finalment es va sol·licitar al secretari general Boutros Boutros-Ghali el 30 de setembre de 1996 l'informe sobre l'aplicació de la resolució actual i buscar més oportunitats per reduir els costos operatius de la UNSMIH.