Allium chamaemoly

Allium chamaemoly
Allium chamaemoly
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asparagales
Famiglia Amaryllidaceae
Genaru Allium
Nomu binuminali
Allium chamaemoly
Carl Linnaeus, 1753

Allium chamaemoly hè una pianta chì faci parti di a famiglia di l'Amaryllidaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Allium chamaemoly hè una spezia di pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di l'Amaryllidaceae. Hè carattarizata da casci liniari è i fiora giaddi ragruppati in cucculi. I fiora sò cumposti da sei tepali, sei stamini è un uvariu. I casci sò stretti, longhi è verdi, furmendu una rusetta basali. A pianta misura di regula trà 20 è 40 centimi d'altezza.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Allium chamaemoly hè urighjinariu di i righjoni mediterranii, in particulari sudu di l'Auropa, di l'Africa Nordu è Mediu Urienti. Si pò truvà lu in ambienti varii tali i pratulini, i penditi rucciosi è i zoni buscosi. 'Ssa spezia hà ancu statu intradutta in certi righjoni d'America subrana.

Allium chamaemoly hè prisenti in Corsica.[1]

Allium chamaemoly hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri sinonimi tali Allium flavum subsp. chamaemoly è Allium luteum. 'Ssi noma sò stati apradati in u passatu par disignà variazioni di 'ssa pianta, ma sò avà cunsidarati com'è sinonimi.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Allium chamaemoly ùn hè micca cunsidaratu com'è una spezia minacciata. Hè largamenti spartu in a so aria di ripartizioni naturali è a so pupulazioni hè stabuli. Eppuri, certi sottuspezii o variazioni di 'ssa pianta poni essa più rari è nicissità un'attinzioni particulari in termini di cunsirvazioni.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]