Allium rotundum

Allium rotundum
Allium rotundum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asparagales
Famiglia Amaryllidaceae
Genaru Allium
Nomu binuminali
Allium rotundum
Carl Linnaeus, 1753

Allium rotundum hè una pianta chì faci parti di a famiglia di l'Amaryllidaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Allium rotundum hè una spezia di pianta arbacea appartinendu à a famiglia di l'Amaryllidaceae. Hè carattarizata da una piccula taglia, aghjunghjendu di regula un'altezza da 10 à 30 centimi. I casci sò liniari, stretti è di culori verdi scuru. I fiora, ragruppati in infiuriscenzi sferichi, sò di culori rusulinu pallidu o viulettu chjaru. Ogni fiori hè cumposta da sei pitali stretti è pinzuti, furmendu una forma stiddata carattaristica. U bulbu hè chjucu, tondu è cupartu d'una tunica bruniccia.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Allium rotundum hè urighjinariu di u circondu mediterraniu, in particulari bacinu mediterraniu, di l'Africa Nordu è Mediu Urienti. Omu u trova ancu in certi righjoni d'Asia, tali a Turchia è l'Iranu. 'Ssa pianta cresci par u più in i pratulini, i cuddini è i zoni rucciosi, induva edda benifizieghja di un assuliamentu abundanti.

Allium rotundum hè prisenti in Corsica.[1]

Allium rotundum hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia. Eppuri, hè ancu cunnisciutu sottu à altri sinonimi, tali Allium sphaerocephalum è Allium subhirsutum. 'Ssi noma sò stati usati in u passatu pà disignà varianti di 'ssa pianta, ma sò avà cunsidarati com'è sinonimi.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Allium rotundum hè una spezia chì ùn prisenta micca priaccupazioni maghjori in termini di cunsirvazioni. Hè rilativamenti sparta in a so aria di ripartizioni naturali è ùn hè micca cunsidarata com'è minacciata. Eppuri, com'è par tutti i spezii vegetali, hè impurtanti di prisirvà u so ambienti naturali è di prumova a so cunsirvazioni par assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]