Brenthis daphne

Brenthis daphne
Brenthis daphne
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Lepidoptera
Famiglia Nymphalidae
Generu Brenthis
Nome binuminale
Brenthis daphne
Pierre Rambur, 1832

Brenthis daphne hè una spezia di farfalla chì face parte di a famiglia di e Nymphalidae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Brenthis daphne hè un farfalla appartinendu à a famiglia di e Nymphalidae. Si distingue per via di e so ale di culore arancinu vivu incù tacche nere è mutivi à forma di fasce. L'ale anteriore prisentanu un'orlatura nera è una infilarata di tacche bianche. A taglia di a spezia varieghja trà 35 è 45 millimetri.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Brenthis daphne hè per u più prisente in Europa, induv'ellu hè scumpartutu in diversi paesi tali a Francia, l'Alimagna, a Polonia, a Svezia è a Russia. Omu u trova ancu in certe rigione d'Asia, in particulare in Siberia è in Mongulia. Priferisce l'ambienti aperti tali e pratuline, e chjarine è l'arici di fureste.

Brenthis daphne hè prisente in Corsica.[1]

Brenthis daphne hè un farfalla diurna chì bula da maghju à aostu. L'adulti si cibanu di u nettare di i fiori, in particulare di a surpasangue. E femine ponenu i so ovi annantu à e casce di e piante ospite, chì sò per u più spezie di viole. I bruchi si sviloppanu nutriscendu si di e foglie di 'sse piante. Dopu à un periodu di metamurfose, i bruchi si trasformanu in crisalide prima di emerge sottu à a so forma adulta.

Brenthis daphne appartene à u generu Brenthis, chì ragruppa parechje spezie di farfalle. Hè ancu cunnisciutu sottu à u sinonimu di Boloria daphne. 'Ssa farfalla hè stata discritta per a prima volta da l'entomologu svedese Carl von Linné in u 1767.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Bench'è Brenthis daphne ùn sia micca cunsideratu cum'è una spezia in priculu criticu d'estinzione, face fronte à certe minacce. A distruzzione di u so ambiente naturale per causa di l'urbanisazione è di l'agricultura intensiva custituisce una di e principale preoccupazione. Di più, l'usu eccessivu di pesticidii pò ancu affittà negativamente e pupulazione di 'ssa spezia. Misure di cunsirvazione, tale a prisirvazione di l'ambienti è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di a biodiversità, sò necessarie per assicurà a sopravvivenza à longu andà di Brenthis daphne.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017
  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]