Bupleurum tenuissimum

Bupleurum tenuissimum
Bupleurum tenuissimum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Apiales
Famiglia Apiaceae
Genaru Bupleurum
Nomu binuminali
Bupleurum tenuissimum
Carl Linnaeus, 1753

Bupleurum tenuissimum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Apiaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Bupleurum tenuissimum hè una pianta arbacea appartinendu à a famiglia di l'Apiaceae. Si caratterizeghja da a so taglia abbastanza chjuca, aghjunghjendu di regula trà 10 è 30 centimi d'altura. I so piccioli sò smilzi è ritti, incù casci liniari è stretti. I fiora di Bupleurum tenuissimum sò chjuchi è giaddi, ragruppati in cucculi cumposti. I frutti sò achenii di forma uvali, di culori brunu scuru.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Bupleurum tenuissimum hè urighjinariu di i righjoni mediterranii, in particulari di u sudu di l'Auropa, di l'Africa Nordu è di u Mediu Urienti. Omu u trova ancu in certi righjoni d'Asia, tali l'Iranu è a Turchia. 'Ssa pianta prifirisci l'ambienti secchi è assuliati, tali i pratulini, i cuddini è i penditi rucciosi.

Bupleurum tenuissimum hè prisenti in Corsica.[1]

Bupleurum tenuissimum hè una pianta vivaci, ciò chì significheghja ch'edda pò viva parechji anni. Si ripraduci par u più par via di i graneddi, chì sò spargugliati da u ventu. A fiuritura hà locu di regula di branu è d'istatina, attirendu l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. 'Ssa pianta hè bè adatta à i cundizioni aridi, grazia à i so radichi fondi chì li parmettini di coglia l'acqua in prufundità.

Bupleurum tenuissimum hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa pianta. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Bupleurum gracili, Bupleurum angustifolium. 'Ssi noma sò stati imprudati in u passatu par disignà 'ssa spezia, ma sò avà cunsidarati com'è sinonimi.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Bupleurum tenuissimum ùn hè micca cunsidaratu com'è una spezia minacciata. Hè rilativamenti sparta in a so aria di ripartizioni naturali è ùn hè micca sottumissa à una prissioni significativa divuta à l'attività umana. Eppuri, com'è pà tutti i spezii vegetali, hè impurtanti di prisirvà u so ambienti naturali è di prumova a so cunsirvazioni par assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]