Dryopteris carthusiana

Dryopteris carthusiana
Dryopteris carthusiana
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Pteridophyta
Classa Filicopsida
Ordini Polypodiales
Famiglia Dryopteridaceae
Genaru Dryopteris
Nomu binuminali
Dryopteris carthusiana
(Vill.) H.P.Fuchs, 1959

Dryopteris carthusiana hè una pianta chì faci parti di a famiglia di i Dryopteridaceae.[1]

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

A filetta spinosa cumuna hè una pianta arbacea vivaci scascianti. I frondi pindenti sò disposti in rusetti. I fuglioli sò divisi in picciolu è in lembu è poni aghjunghja una lunghezza di 90 centimi. U picciolu hè à pocu pressu longu quant'è u lembu uvali è lanceulatu ed hè ricupartu di scagli bruni chjari. U lembu hè verdi giaddicciu à u statu ghjovanu, po verdi grisgicciu. I fuglioli sò sigati in punta di spina annantu à u bordu. I ricittaculi di i spori sò disposti annantu à dui infilarati à a faccia infiriori di i frondi purtendu i spori.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

A so aria di ripartizioni cumprendi l'Auropa è l'America subrana è si stendi di l'Asia uccidentali è sittentriunali sinu à u lavu Baikali.

A filetta spinosa cumuna si trova in i furesti adumbrati, tantu in i licceti è i pineti cà in l'alzeti è à l'orlu di i paduli. Si sviluppa u megliu annantu à terri povari in nutrimenti, aciti è rinosu è cresci ancu annantu à i ceppi o à u pedi di i fusti d'arburi, in particulari in l'alzeti.

Dryopteris carthusiana hè prisenti in Corsica.[2]

Dryopteris carthusiana si ripraduci par via di spori, chì sò prudutti annantu à a faccia infiriori di i frondi. I spori sò libarati par aria è poni essa spargugliati annantu à longhi distanzi da u ventu. À quandu i spori diposti in un ambienti favurevuli, ghjirmineghjani per dà nascita à ghjovani filetti. 'Ssa spezia hè capaci à adattà si à diffarenti tipi di terri, ma priferisci i terri ricchi di materia organica.

Dryopteris carthusiana hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia di filetta. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Dryopteris spinulosa var. dilatata, Dryopteris dilatata è Dryopteris expansa. 'Ssi nomi sò stati usati in u passatu per disignà variazioni di 'ssa spezia, ma sò avali cunsidarati com'è sinonimi.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. 'Ss'articulu pruveni in parti da a wikipedia in tedescu.
  2. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]