Equisetum palustre

Equisetum palustre
Equisetum palustre
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Pteridophyta
Classa Polypodiopsida
Ordine Equisetales
Famiglia Acanthaceae
Generu Equisetum
Nome binuminale
Equisetum palustre
Linnaeus, 1753

Equisetum palustre hè una pianta chì face parte di a famiglia di l'Acanthaceae.[1]

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Hè una pianta vivace, alta 0-70 cm. U picciolu hè tubulare incù una cavità cintrale più larga ch'è quelle chì u circondanu. E guaine sò longhe 6 -10. A spiga hè cilindrica.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Si trova ma raramente in e pratuline umite è i mezi lacustri sinu à 1800 metri.

Equisetum palustre hè sparta in e rigione più fresche d'America suprana è d'Eurasia.

Equisetum palustre hè prisente in Corsica.[2]

Equisetum palustre hè tossica per l'animali erbivori, ma micca per l'esseri umani. Cuntene un'enzima distruttrice di a vitamina B1 chì pò caghjunà un grave mancanza di cuurdinazione ind'è i cavalli, è l'alcaloide piperidine palustrine, chì pruvucheghja a zuppaghjine ind'è i vaccini. 'Sse duie sustanze sò stabile mentri anni è anni.

Equisetum palustre si riproduce per u più da spori. I coni spuriferi situati à l'estremità di i piccioli libereghjanu i spori chì sò spargugliati da u ventu. I spori germineghjanu pè dà nascita à gametofiti, chì pruducini dopu gameti masci è femini. A ficundazioni si pruduci quandu i gametisi scontranu, furmendu cusì un nuvellu individuu.

Equisetum palustre hè u nome scentificu accittatu pà 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri sinonimi tali Equisetum fluviatile è Equisetum limosum. 'Ssi noma sò stati imprudati in u passatu, ma sò avali cunsidarati com'è sinonimi di Equisetum palustre.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Equisetum palustre hè una spezia rilativamente cumuna è ùn hè micca cunsiderata com'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale per causa di l'urbanisazione è di l'agricultura intensiva pò avè un impattu negativu annantu à e pupulazione lucale. Hè dunque impurtante di priservà e zone umite induve 'ssa pianta si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. 'Ss'articulu pruvene in parte da a wikipedia in inglese.
  2. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]