Helichrysum stoechas

Helichrysum stoechas
Helichrysum stoechas
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asterales
Famiglia Asteraceae
Genaru Helichrysum
Nomu binuminali
Helichrysum stoechas
Carl Linnaeus, 1753

Helichrysum stoechas hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Asteraceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Helichrysum stoechas hè una pianta vivaci appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si distingui par via di i so fiora giaddi vivi è u so frundamu arghjintatu. 'Ssa pianta misura di regula trà 30 è 60 centimi d'altezza è pussedi i piccioli ramificati. I so fogli sò liniari, stretti è cuparti à pela arghjintati, ciò chì li cunfarisci un aspettu viddutatu.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Helichrysum stoechas hè urighjinariu di u bacinu mediterraniu, ind'eddu hè largamenti spartu. Omu u trova par u più in i righjoni custieri da u sudu di l'Auropa, in particulari in iSpagna, in Italia, in Francia è in Grecia. Cresci ancu in certi righjoni d'Africa subrana è di u Mediu Urienti. 'Ssa pianta affizziuneghja i terri asciutti è pitricosi, è hè à spessu prisenti in i machji è i duni custieri.

Helichrysum stoechas hè prisenti in Corsica.[1]

Helichrysum stoechas hè una pianta adatta à i climi mediterranii, carattarizati da istati caldi è asciutti. Pussedi radichi fondi chì li parmettini di coglia l'acqua in prufundità, assicurendu li cusì una certa risistenza à a sicchina. I so fiora, chì nascini di branu è d'istatina, sò ricchi di nettaru è attirani numarosi insetti inamacatori, tali l'abbi è i sbarabattuli.

Helichrysum stoechas hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Helichrysum italicum subsp. serotinum o Helichrysum angustifolium. 'Ssi sinonimi sò usati da certi butanisti par disignà variazioni rigiunali o sottuspezii di Helichrysum stoechas.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Bench'è Helichrysum stoechas sii una pianta cumuna in numarosi righjoni mediterranii, certi pupulazioni sò minacciati par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali. L'attività umani, tali l'urbanisazioni, l'agricultura intinsiva è u turisimu, ani un impattu negativu annantu à 'ssa pianta. Di più, a racolta eccessiva di Helichrysum stoechas à fini midicinali o urnamintali pò ancu metta in priculu certi pupulazioni. Cù u fini di prisirvà 'ssa spezia, misuri di cunsirvazioni, tali a prutizzioni di l'ambienti è a rigulazioni di a racolta, sò nicissarii.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]