Lathyrus palustris

Lathyrus palustris
Lathyrus palustris
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Fabales
Famiglia Fabaceae
Genaru Lathyrus
Nomu binuminali
Lathyrus palustris
Carl Linnaeus, 1753

Lathyrus palustris hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Fabaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Lathyrus palustris hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Fabaceae. Si distingui da i so piccioli fini è rampicanti, pudendu aghjunghja un'altezza da 30 à 60 centimi. I so fogli sò cumposti da fuglioli uvali è dintati, d'un culori verdi scuru. I fiora di Lathyrus palustris sò ragruppati in gaspi terminali, di culori rusulinu viva à purpureu, è sgaghjani un prufumu aggradevuli. I frutti sò vaini lungarini cuntinendu parechji graneddi.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Lathyrus palustris hè una spezia largamenti sparta in Auropa, in Asia è in America subrana. Omu a trova par u più in i zoni umiti, tali i paduli, i pratulini umiti è i spondi di i corsi d'acqua. 'Ssa pianta hè adattata à i climi timparati è pò suppurtà cundizioni di terri appena aciti à neutri.

Lathyrus palustris hè prisenti in Corsica.[1]

Lathyrus palustris hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più par via di graneddi. A fiuritura hà locu da maghju à lugliu, attirendu numarosi insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi sò spargugliati da u ventu o da l'acqua, assicurendu cusì a prupagazioni di a spezia. 'Ssa pianta hà ancu a capacità di furmà rizomi suttarranii, li parmittendu di prupagà si urizuntalamenti è di culunizà loca novi.

Lathyrus palustris hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Pisum palustre, Orobus palustris è Lathyrus palustris var. pilosus. 'Ssa pianta hè stata discritta par a prima volta da u butanistu svidesu Carl von Linné in u 1753.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Lathyrus palustris hè cunsidarata com'è una spezia di cuncernu par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali. A digradazioni di i zoni umiti, caghjunata da l'urbanisazioni, l'agricultura intinsiva è u drainage, minaccia a sopravvivenza di 'ssa pianta. Misuri di cunsirvazioni, tali a prutizzioni di i zoni umiti è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di 'ssi ecusistemi, sò nicissarii par prisirvà Lathyrus palustris è mantena a so biudiversità.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]