U lonzu tupinu hè un pezzu di carne prilivatu à l'estremità à più chjuca di u lonzu, o psoas magiore di una carcassa animale.[1]
U lonzu tupinu custighjeghja i dui lati di u filu di u spinu è hè di solitu frastagliatu in dui longhi pezzi di carne à forma di sarpe. U lonzu tupinu hè qualchì volta vindutu intieru. U lonzu tupinu hè di solitu prisintatu cum'è una cuppa tonda pruvenendu da l'estremità a più fine di un pezzu di lonzu. Hè à spessu u pezzu u più tenneru è u più magru. U lonzu tupinu hà à spessu un sapore più dolce ch'è l'altri pezzi di carne è, à 'ssu titulu, hè à spessu garni di una salsa.
Datu a piccula quantità di lonzu tupinu ch'è omu pò abbatte annantu à ogni animale, hè di solitu u pezzu di carne u più caru.
In francese, pò designà 'ssu pezzu di u lonzu ind'è parechji animali, ma hè soprattuttu imprudatu per designà i pezzi di lonzu di porcu.
U nome corsu face referenza à a forma di u lonzu tupinu, quella di un topu. U nome pesciu o pescia hè imprudatu dinù per designà u lonzu tupinu.