Lotus cytisoides

Lotus cytisoides
Lotus cytisoides
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Lotus
Nome binuminale
Lotus cytisoides
Carl Linnaeus, 1753

Lotus cytisoides hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Lotus cytisoides hè una spezia di pianta appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. Hè caratterizata da piccioli ritti è ramificati pudendu aghjunghje un'altezza da 30 à 60 centimi. E casce sò cumposte è alterne, incù fogliole ovale è dentate. I fiori, di culore giallu vivu, sò ragruppate in gaspe terminale. I frutti sò guaine lungarine cuntinendu parechji granelli.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Lotus cytisoides hè originariu di a rigione mediterrania, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova per u più in i paesi di u circondu mediterraniu tali a Spagna, a Francia, l'Italia è a Grecia. Cresce ancu in certe rigione d'Africa suprana è Mediu Oriente.

Lotus cytisoides hè prisente in Corsica.[1]

'Ssa pianta hè adattata à i climi mediterranii, caratterizati da istati caldi è asciutti. Hè capace à resiste à i periodi di sicchina grazia à e so radiche prufonde chì li permettenu d'assurbisce l'acqua in prufundità. Lotus cytisoides hè una pianta vivace, ciò chì significheghja ch'è ella pò vive parechji anni. Si riproduce per u più per via di granelli, chì sò spergugliati da u ventu o l'animali.

Lotus cytisoides hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Lotus corniculatus var. cytisoides è Lotus corniculatus subsp. cytisoides.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Lotus cytisoides ùn hè micca cunsideratu cum'è una spezia minacciata. Hè relativamente cumunu in a so area di ripartizione è ùn face micca l'ogettu di misure di cunsirvazione specifiche. Eppuru, pò esse affittatu da a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve 'ssa pianta cresce cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]