Luzula multiflora

Luzula multiflora
Luzula multiflora
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Poales
Famiglia Juncaceae
Generu Luzula
Nome binuminale
Luzula multiflora
Alexandre Louis Simon Lejeune, 1811

Luzula multiflora hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Juncaceae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Luzula multiflora hè una spezia di pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Juncaceae. Si distingue da i so piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 20 à 60 centimi. E so foglie sò lineare, strette è misuranu trà 5 è 15 centimi di longu. I fiori di Luzula multiflora sò chjuchi è ragruppati in infiuriscenze dense, furmendu gaspe di culore brunicciu. 'Ssa pianta prisenta un'apparenza graziosa è dillicata.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Luzula multiflora hè originaria d'Europa, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova ancu in certe rigione d'Asia, in particulare in Siberia è in Mongulia. 'Ssa spezia priferisce l'ambienti umiti, tali e pratuline, i paduli è l'arici di fureste. Hè à spessu prisente in e rigione muntose, induv'ella pò cresce insin'à altitudine elevate.

Luzula multiflora hè prisente in Corsica.[1]

Luzula multiflora hè una pianta vivace chì si riproduce per u più in via vegetativa, grazia à a furmazione di rizomi suttarranii. Pò ancu diffonde si per via di granelli, chì sò spergugliati da u ventu. 'Ssa spezia fiurisce di regula da maghju à lugliu, pruducendu picculi granelli chì sò dopu dissiminati in l'ambiente. Luzula multiflora hè una pianta adatta à i climi timperati, capace à resiste à cundizione di fretu intensu.

Luzula multiflora hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Juncus multiflorus, Juncoides multiflorum è Luzula campestris var. multiflora. 'Ssi nomi sò stati imprudati in u passatu per designà 'ssa pianta, ma sò avale cunsiderati cum'è sinonimi.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Luzula multiflora hè una spezia relativamente cumuna è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale, in particulare per causa di l'urbanisazione criscente è di l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve 'ssa pianta si trova, cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà. E misure di cunsirvazione, tale a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu, sò necessarie per pruteghje 'ssa spezia è mantene a so diversità genetica.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]