Malma

Malva sylvestris
Malva sylvestris
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Malvales
Famiglia Malvaceae
Genaru Malva
Nomu binuminali
Malva sylvestris
Carl Linnaeus, 1753

A malma cumuna (Malva sylvestris) hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Malvaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

A malma cumuna hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Malvaceae. Si distingui da i so grandi fiora malmi à forma d'umbutu è i so casci lubati è dintati. 'Ssa pianta pò aghjunghja un'altezza da 1 à 1,5 metru è pussedi un picciolu rittu è pilutu.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

A malma cumuna hè urighjinaria d'Auropa è d'Asia uccidentali, ma hè stata intradutta in numarosi righjoni di u mondu par via di a so pupularità in quant'è pianta urnamintali. Cresci di regula in i pratulini, l'arici di furesti, i bordi di stradona è i tarreni abbandunati. Omu a trova ancu in i giardini è i parchi.

Malva sylvestris hè prisenti in Corsica.[1]

A malma cumuna hè una pianta à fiuritura estiva. I so fiora, chì appariscini da ghjugnu à sittembri, sò ricchi di nettaru è attirani numarosi insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi di a malma salvatica sò spargugliati da u ventu, ciò chì li parmetti di culunizà nuveddi ambienti.

A malma cumuna apparteni à u genaru Malva, chì cumprendi circa 30 spezii. U so nomu scentificu cumplettu hè Malva sylvestris, ma hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi Malva mauritiana è Malva sylvestris var. mauritiana.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

A malma cumuna hè una pianta cumuna è largamenti sparta, ciò chì li cunfarisci un statutu di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali è l'intruduzioni di spezii invadenti poni rapprisintà minacci par a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunqua impurtanti di prisirvà l'ecusistemi induva a malma salvatica si trova cù u fini di garantiscia a so perennità.

Lessiculugia

[mudificà | edità a fonte]

Altri nomi di a malma sò: a malba, a malva, a nalva, a nalba.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]