Nicotiana glauca

Nicotiana glauca
Nicotiana glauca
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Solanales
Famiglia Solanaceae
Generu Nicotiana
Nome binuminale
Nicotiana glauca
Carl Linnaeus, 1753

Nicotiana glauca hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Solanaceae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Nicotiana glauca, ancu cunnisciuta sottu à u nome cumunu di tabaccu giallu, hè una spezia di pianta appartinendu à a famiglia di e Solanaceae. 'Ssa pianta vivace pò aghjunghje un'altezza da 2 à 5 metri. Si distingue da e so casce lungarine, d'un verde chjaru à grisgiognu, chì sò ricoperte d'un fine stratu di cera. I fiori di Nicotiana glauca sò di culore giallu vivu è sò ragruppati in gaspe terminale.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Originaria d'America suttana, Nicotiana glauca si hè sparta in numerose rigione di u mondu. Omu a trova per u più in e rigione subtrupicale è timperate calde, in particulare in Argentina, in Bulivia, à u Chili è in Uruguai. Hà ancu statu introdutta in altre paesi, tali l'Australia, l'Africa suttana, i Stati Uniti è certi paesi europei.

Nicotiana glauca hè prisente in Corsica.[1]

Nicotiana glauca hè una pianta piuniera chì culunizeghja prestu e zone disturbate, tale i bordi di stradoni, i terreni abbandunati è e zone incendiate. Hè capace à adattà si à sfarenti tipi di terre, ancu e più poveri. 'Ssa spezia hè ancu assai resistente à a sicchina è pò sopravvive in cundizione aride.

A riproduzione di Nicotiana glauca si face per u più per via d'impullinazione cruciata, benchì l'autofecundazione possi ancu produce si. I granelli sò spergugliati da u ventu è ponu firmà campii mentre parechji anni in a terra.

Nicotiana glauca hè stata discritta per a prima volta da u botanistu francese Jean-Baptiste Lamarck in u 1792. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Nicotiana langsdorffii, Nicotiana suaveolens è Nicotiana tomentosa.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Benchì Nicotiana glauca sia cunsiderata cum'è una spezia invadente in numerose rigione, ùn face micca l'ogettu di misure di cunsirvazione specifiche. A so capacità à culunizà prestu e zone disturbate pò esse benefica per a risturazione di l'ecusistemi sgradati. Eppuru, hè impurtante di surviglià a so prupagazione è di piglià misure apprupriate per evità ch'è ella ùn diventa una minaccia per e spezie indigene.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]