Oxalis articulata

Oxalis articulata
Oxalis articulata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Oxalidales
Famiglia Oxalidaceae
Genaru Oxalis
Nomu binuminali
Oxalis articulata
Marie Jules César Savigny, 1798

Oxalis articulata hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Oxalidaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Oxalis articulata hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di l'Oxalidaceae. Si caratterizeghja da i so piccioli smilzi è ramificati, pudendu aghjunghja un'altezza da 10 à 30 centimi. I casci sò cumposti da trè fuglioli à forma di cori, d'un culori verdi viva. I fiora, inquantu ad eddi, sò chjuchi è di culori giaddu vivu, ragruppati in gaspi terminali.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè urighjinaria d'America suttana, più pricisamenti i righjoni subtrupicali è timparati d'Arghjintina, di u Chili è di l'Uruguai. S'hè ancu naturalizata in altri righjoni di u mondu, in particulari in Auropa, in Australia è in America subrana.

Oxalis articulata hè prisenti in Corsica.[1]

Oxalis articulata hè una pianta vivaci chì si prupaga par u più da a furmazioni di bulbilli, organi di ripruduzioni aerii chì si sviloppani à parta di i nodi di i piccioli. 'Ssi bulbilli si staccani faciuli è poni essa spargugliati da u ventu, l'animali o l'attività umani. A pianta pò ancu ripraducia si par via di graneddi, chì sò dissiminati da u ventu.

Oxalis articulata hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri sinonimi, tali Oxalis cernua è Oxalis corniculata var. articulata.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Bench'è largamenti sparta è cunsidarata com'è una gattiva arba in certi righjoni, Oxalis articulata ùn faci micca l'ughjettu di misuri di cunsirvazioni spicifichi. A so capacità à prupagà si prestu è à adattà si à diffarenti ambienti li parmetti di sopravviva in diversi ambienti. Eppuri, in certi righjoni ind'edda hè cunsidarata com'è invadenti, i sforzi sò svolti par cuntrullà la è limità a so prupagazioni.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]