Oxalis debilis

Oxalis corymbosa
Oxalis corymbosa
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Oxalidales
Famiglia Oxalidaceae
Genaru Oxalis
Nomu binuminali
Oxalis corymbosa
Augustin-Pyramus de Candolle, 1824

Oxalis corymbosa hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Oxalidaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Oxalis corymbosa hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di l'Oxalidaceae. Si caratterizeghja da i so fogli trifugliati, veni à dì cumposti da trè fuglioli. I fuglioli sò di forma uvali è di culori verdi vivu. I fiora di 'ssa pianta sò chjuchi è di culori rusulinu o biancu. Sò ragruppati in cimi umbriddiformi, furmendu cusì gaspi di fiora.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Oxalis corymbosa hè urighjinaria d'America suttana, più pricisamenti i righjoni trupicali è subtrupicali. Omu a trova par u più in Arghjintina, à u Brasili, in Bulivia è à u Paraguay. 'Ssa pianta cresci di regula in i zoni umiti, tali i paduli, i bordi di vadini è i furesti trupicali.

Oxalis corymbosa hè prisenti in Corsica.[1]

Oxalis corymbosa hè una pianta chì si ripraduci par u più par via di graneddi. I graneddi sò spargugliati da u ventu o da l'animali. 'Ssa spezia hà una crescita rapita è pò furmà culonii densi. Hà una prifarenza pà i terri ricchi di materia urganica è beddi assiccati.

Oxalis corymbosa hè ancu cunnisciuta sottu u nomu di Trifogliulu di Caienna o Trifogliulu di Guiana. Hè stata discritta pà a prima volta da u butanistu francesu Jean-Baptiste Lamarck in u 1793. 'Ssa pianta apparteni à u genaru Oxalis, chì ragruppa circa 800 spezii in u mondu.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Oxalis corymbosa ùn hè micca cunsidarata com'è una spezia minacciata. Hè largamenti sparta in a so aria di ripartizioni naturali ed hè à spessu cultivata com'è pianta urnamintali in i giardini. Eppuri, a digradazioni di u so ambienti naturali par causa di l'urbanisazioni è di a disfuristazioni pò custituiscia una minaccia pà 'ssa spezia à longu andà. Hè dunqua impurtanti di prisirvà l'ecusistemi ind'edda si trova cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à l'avvena.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]