Oxalis purpurea

Oxalis purpurea
Oxalis purpurea
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Oxalidales
Famiglia Oxalidaceae
Genaru Oxalis
Nomu binuminali
Oxalis purpurea
Carl Linnaeus, 1753

Oxalis purpurea hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Oxalidaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Oxalis purpurea hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di l'Oxalidaceae. Si distingui da i so fogli trifugliati, chì s'assumigliani à quiddi di u trifogliulu, è i so fiora purpurei o rusulini chì si spannani di branu è d'istatina. 'Ssa pianta misura di regula trà 10 è 30 centimi d'altezza è pussedi un picciolu smilzu è ramificatu.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

L'Oxalis purpurea hè urighjinaria d'America suttana, più pricisamenti i righjoni muntosi di u Chili è di l'Arghjintina. Eppuri, par causa di a so pupularità in quant'è pianta urnamintali, hè stata intradutta in numarosi righjoni di u mondu, in particulari in Auropa, in America subrana è in Australia. Si sviluppa par u più in i pratulini, l'arici di furesti è i zoni rucciosi.

Oxalis purpurea hè prisenti in Corsica.[1]

'Ssa pianta si sviluppa à parta da picculi bulbi suttarranii, chì li parmettini di sopravviva mentri i periudi di sicchina. I casci di l'Oxalis purpurea sò ricchi d'acitu ossalicu, ciò chì li cunfarisci un gustu appena acita. I fiora, inquantu ad eddi, sò inamacati da l'insetti, tali l'abbi è i sbarabattuli, chì sò attratti da u so culori vivu.

L'Oxalis purpurea hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma scentifichi, tali Oxalis rosea è Oxalis violacea. 'Ssi sinonimi sò usati par disignà diffarenti variazioni di a pianta, sicondu u culori di i so fiora. Eppuri, a classifica a più currintamenti accittata hè Oxalis purpurea.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

L'Oxalis purpurea ùn hè micca cunsidarata com'è una spezia minacciata. Par via di a so capacità à adattà si à diffarenti tipi d'ambienti, hè largamenti sparta è abundanti in numarosi righjoni di u mondu. Eppuri, hè impurtanti di nutà chì a distruzzioni di u so ambienti naturali pò avè un impattu negativu annantu à a so pupulazioni. Par via di cunsiquenza, hè escinziali di prisirvà i pratulini è i zoni naturali induva 'ssa pianta si sviluppa cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]