Potentilla argentea

Potentilla argentea
Potentilla argentea
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Rosales
Famiglia Rosaceae
Generu Potentilla
Nome binuminale
Potentilla argentea
Carl Linnaeus, 1753

Potentilla argentea hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Rosaceae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Potentilla argentea hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Rosaceae. Si distingue da e so foglie argentate è i so fiori di culore giallu vivu. 'Ssa spezia prisenta un picciolu rittu, aghjunghjendu di regula un'altezza da 20 à 50 centimi. E so casce sò cumposte da fogliole dentate, d'un verde pallidu annantu à a faccia superiore. I fiori, inquantu à elli, sò ragruppati in infiuriscenze terminale è si caratterizeghjanu da i so cinque petali à forma di core.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Potentilla argentea hè originariu di e rigione muntose d'Europa, d'Asia cintrale è d'America suprana. Omu a trova per u più in e pratuline alpine, e pendite rucciose è e zone subalpine. 'Ssa pianta hè bè adatta à i climi freti è pò resiste à timperature estreme.

Potentilla argentea hè prisente in Corsica.[1]

Potentilla argentea hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di granelli. A fiuritura hà locu da ghjunghju à aostu, periodu mentre u quale i fiori attiranu l'insetti inamacatori. I granelli sò dopu dissiminati da u ventu o l'animali. 'Ssa spezia hà una crescita abbastanza lenta è pò piglià parechji anni per aghjunghje a so piena maturità.

Potentilla argentea hè u nome scentificu accittatu di 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altre nomi, tali Potentilla nivea, Potentilla anserina subsp. argentea è Potentilla argentea subsp. nivea. 'Ssi sinonimi sò usati in a litteratura scentifica per designà differente sottuspezie o variazione di Potentilla argentea.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Potentilla argentea hè cunsiderata cum'è una spezia à preoccupazione minore sient'è l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Bench'ella possi esse minacciata in certe rigione per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale, hè di regula sparta è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu criticu. Eppuru, hè impurtante di surviglià l'impattu di u cambiamentu climaticu annantu à 'ssa spezia, chì hè sensibile à e variazione di timperatura è di pricipitazione. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di l'ambienti naturali è a sensibilisazione di u publicu, sò necessarie per assicurà a sopravvivenza à longu andà di Potentilla argentea.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]