Rosa pouzinii

Rosa pouzinii
Rosa pouzinii
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Rosales
Famiglia Rosaceae
Genaru Rosa
Nomu binuminali
Rosa pouzinii
Leopold Trattinnick, 1823

Rosa pouzinii hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Rosaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Rosa pouzinii hè una spezia di pianta à fiora appartinendu à a famiglia di i Rosaceae. Si caratterizeghja da piccioli spinosi è casci cumposti, incù picculi fuglioli dintati. I fiora di 'ssa spezia sò di culori rusulinu pallidu à biancu, è sò ragruppati in infiuriscenzi à forma di curimbi. I frutti sò cinurrodi, picculi baghi rossi cuntinendu i graneddi.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Rosa pouzinii hè endemica di i righjoni muntosi d'Auropa uccidentali, in particulari in l'Alpi francesi è svizzari. Omu a trova ancu in certi parti di i Pirenei. 'Ssa spezia prifirisci l'ambienti assuliati è i terri beddi assiccati, tali i pratulini alpini è i penditi rucciosi.

Rosa pouzinii hè prisenti in Corsica.[1]

Rosa pouzinii hè una pianta vivaci chì fiurisci di regula da ghjugnu à aostu. Si ripraduci par u più in impullinazioni cruciata, grazia à l'insetti tali l'abbi è i sbarabattuli chì trasportani l'amacu da un fiori à l'altru. I cinurrodi, frutti di 'ssa spezia, sò cunsumati da diversi animali, ciò chì favurisci a dispersioni di i graneddi.

Rosa pouzinii hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu Rosa pendulina var. pouzinii. Hè stata discritta par a prima volta da u butanistu francesu Pierre Edmond Boissier in u 1862. 'Ssa spezia hè strittamenti liata à Rosa pendulina, ma si distingui par via di i so fiora più chjuchi è a so ripartizioni giugrafica più ristrinta.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Rosa pouzinii hè cunsidarata com'è una spezia vulnerevuli par via di a so ripartizioni limitata è di a distruzzioni di u so ambienti naturali. L'attività umani tali l'urbanisazioni, l'agricultura intinsiva è u turisimu poni avè un impattu negativu annantu à 'ssa pianta. I misuri di cunsirvazioni, tali a prutizzioni di i zoni ind'edda si trova è a sinsibilisazioni di u publicu à a so impurtanza eculogica, sò nicissarii par assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]