Solanum chenopodioides

Solanum chenopodioides
Solanum chenopodioides
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Solanales
Famiglia Solanaceae
Genaru Solanum
Nomu binuminali
Solanum chenopodioides
Jean-Baptiste de Lamarck, 1794

Solanum chenopodioides hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Solanaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Solanum chenopodioides hè una spezia di pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Solanaceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti, pudendu aghjunghja un'altezza di 50 centimi. I casci sò uvali, appena dintati annantu à i bordi è di culori verdi scuru. I fiora, di piccula taglia, sò ragruppati in gaspi è prisentani un culori biancu o appena rusulatu. I frutti sò baghi di culori verdi à maturità.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè urighjinaria d'America suttana, più pricisamenti di u Brasili è di l'Arghjintina. Omu a ritrova ancu in certi righjoni d'America cintrali. Solanum chenopodioides prifirisci i zoni trupicali è subtrupicali, ind'edda cresci in i pratulini, l'arici di furesti è i zoni umiti.

Solanum chenopodioides hè prisenti in Corsica.[1]

Solanum chenopodioides hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più par via di graneddi. Fiurisci tuttu à u longu di l'annu, ma u periudu di fiuritura hè più abundanti mentri i mesa d'istati. I fiora sò inamacati da l'insetti, tali l'abbi è i sbarabattuli. I frutti, ricchi di graneddi, sò spargugliati da l'aceddi è i picculi mammiferi.

Solanum chenopodioides hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Solanum chenopodiifolium, Solanum chenopodiifolium var. chenopodiifolium, Solanum chenopodiifolium var. glabrescens, Solanum chenopodiifolium var. glabrescens f. glabrescens.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Bench'è Solanum chenopodioides ùn sii micca cunsidarata com'è una spezia minacciata, certi pupulazioni poni essa affittati da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'espansioni agricula è urbana. Hè dunqua impurtanti di surviglià è di pruteghja i zoni induva 'ssa pianta si trova cù u fini di prisirvà a so diversità genetica è u so rollu eculogicu.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]