Unión, Progreso y Democracia (Unión, Progressu i Democracia en estremeñu) hue un partiu políticu español, hundau en 2007 i disueltu en 2020. Ideológicamenti se declarava comu no nacionalista, transversal, laicu, progresista i defensol d'un moelu federalista en España i en Uropa. Angunus meius de comunicación i grupus políticus assitiaus ena derecha i ena esquerda tradicional española, definin a UPyD comu un partiu centralista, por querel arrecuperal angunas competencias pal gobiernu central comu sanidá o educación,[1] i lo califican de sel nacionalista español[2] o españolista,[3][4] por proponel eliminal de la Constitución Española las referencias a las nacionalidais estóricas d'España.
Enas elecionis municipalis de 2011 se conviltió en el 5º partiu mas votau (el 4º entri los partius d'ámbitu nacional), estandu a consiguil 152 concejalis. Enas elecionis generalis de 2011 UPyD se conviltió ena quarta huerça política por númeru de votus i la sesta por númeru de diputaus con 5 representantis, endispués de consiguil mas d'un millón de votus. Posteriormenti perdió representación, acabandu pol disolvel-si en 2020.
En Estremaúra el partiu no á consigíu representación. Respectu a la lengua estremeña, el partiu se posicionó en contra la salia la Güiquipedia en 2008, debiu a que, sigún ellus, essa luenga era un enventu i que el estremeñu namás era una manera particulal de pronuncial el castellanu. Defendiendu que en Estremaúra namás ain una lengua, el castellanu, i un dialetu, a fala.[5]