![]() |
Cél articllo est ècrit en arpetan supradialèctâl / ORB lârge. | ![]() |
La gâra de Grenoblo est na gâra fèrroviére darfénouése et arpetana de la comena de Grenoblo, ch·èf-luè du dèpartament de l'Isera. El est explouètâye per la SNCF (Sociètât Nacionala des Chemins de Fèr francês). El comporte 6 vies (dènomiâyes de A a F), dont 2 vies qu'encadront les ôtres ux doux fllancs de la gâra.
La gâra est a la convergence de nombroses liyêsons de la baragne TÈR Ôvèrgne-Rôno-Ârpes vers Liyon, Chambèri, Èneci, Geneva, Valence et Gap.
O y at des trens nacionâls avouéc los TGV vers Liyon et Paris, et des trens Ouigo en hivèrn.
La gara de Grenoblo est u pouent kilomètrico (PK) 130,538 de la legne dês Liyon-Pèrrâche tant qu’a Marselye-Sant-Chârlo (per Grenoblo), entre-mié les gâres uvèrtes de Sant-Ègrèvo-Sant-Robèrt et Pont-de-Cllêx. O est na gâra de bifurcacion avouéc la legne dês Grenoblo tant qu'a Montmèlyan, la gâra d'aprés est Ècherôles.
L'aglomèracion de Grenoblo est dèssèrvie por 7 ôtres gâres : Ècheroles, Grenoblo-Univèrsitât-Giére, Jarria - Veselye, Pont-de-Cllêx, Sant-Ègrèvo-Sant-Robèrt, Sant-Jôrjo-de-Comiérs et pués Viu.
La gâra de Grenoblo est dèssèrvie per cetes legnes TÈR :
La legne de les Ârpes permèt des correspondences a Vênes - Dèvolui vers Briançon, Sisteron, Manosca, Èx-en-Provence et pués Marselye.
La baragne TAG (Transpôrts de l'Aglomèracion de Grenoblo) dèssèrt l'arrêt "Gâres" a jouta de la gâra, avouéc les legnes de tramevê A et B et les legnes de bus C1 et 26.