Fernand Braudel (24 d'agostu de 1902, Luméville-en-Ornois – 27 de payares de 1985, Cluses) foi un historiador francés que revolucionó la historiografía del sieglu XX, al considerar los efeutos de la economía y la xeografía na historia total; foi, tamién, unu de los miembros más destacaos de la escuela de los Annales.[8][9]
Nació na villa Luméville-en-Ornois nel departamentu de Meuse de la Lorena francesa, a cuarenta quilómetros al sur de Bar-le-Duc, onde vivió cola so güela paterna. Vivir na zona rural de Lorena marcólu, recordaría na so vieyera, la importancia del estudiu de la vida cotidiana de les persones. "Sigo siendo un historiador d'orixe llabrador, y puedo dicir con arguyu". De mozu inclinar pola medicina, pero'l so padre, profesor de matemátiques, convenciólu d'optar pola historia, que finalmente aceptó. Foi bon estudiante de griegu y llatín, según poeta.
En 1923 empecipióse como profesor d'historia en Bar--y-Duc. Dempués viaxó a Arxel, entós una colonia francesa, a enseñar historia. Mientres dicha estancia conoció por diversos seminarios a Henri Berr y Henri Hauser. De regresu en Francia en 1932, trabayó como profesor d'escuela secundaria, y atopóse con Lucien Febvre, el cofundador de la publicación Annales, maestru que tendría una gran influencia nel so trabayu. Ye nesta estancia onde s'interesó y esteló per vegada primera pol Mediterraneu. Dempués tornó a París, y ente 1932 y 1935 dio clases nos liceos Pasteur, Condorcet, y Henry IV.
Escontra 1935 viaxó a São Paulo pa fundar la cátedra universitaria d'historia, convidáu por Julio de Mesquita Filho, quien convidó tamién a Claude Lévi-Strauss. La resultancia de dichos esfuercios coleutivos foi la Universidá de São Paulo. Braudel aseguraría que foi unu de los periodos más felices de la so vida la estancia n'América Llatina, que tuvo presente mientres tola so vida nes sos apreciaciones y comentarios.
En 1939, al españar la Segunda Guerra Mundial apuntar nel exércitu, pero foi prindáu en 1940 y fechu prisioneru de guerra n'Alemaña, nun campamentu cerca de Lübeck, y tamién na ciudadela de Mainz,[11] onde, trabayando namái cola so propia memoria, sentó les bases del so futuru ya importante trabayu que titularía La Méditerranée et le monde Méditerranéen a l'époque de Philippe II (El Mediterraneu y el mundu mediterraneu na dómina de Felipe II). Dempués de la guerra, trabayó con Febvre nuna nueva universidá, fundada xebradamente de la Sorbona, y dedicada a la historia social y económica.[12]
En 1962 escribió una Historia de les Civilizaciones, como base pa un cursu básicu d'historia, pero'l so refugu de la narrativa tradicional basada nos eventos superficiales, yera demasiáu radical pal Ministeriu francés d'educación, que lo refugó.
Contra la historiografía tradicional, que narraba acontecimientos principalmente políticos, Braudel pretendía escribir una historia que, na so célebre visión del tiempu históricu en trés niveles, punxera la énfasis na “llarga duración” y la coxuntura, apostrando la curtia duración, los acontecimientos. Consideraba a estos la espluma de la fola de la Historia. Yera necesariu estudiar los grandes procesos de la Historia pa tener una comprensión cabal y fondo d'ella. La obra más representativa d'esta postura ye La Méditerranée, llibru estremo en tres seiciones, unu pa la llarga duración, otru pa la mediana y, a lo último, otru pa la curtia duración, los acontecimientos y los personaxes de la historia más tradicional, como lo foi'l mesmu Felipe II.
Otru puntu a destacar de la so postura escontra la historia apreciar n'otra importante obra so, constituyida polos trés volúmenes de Civilisation Matérielle, Economie et Capitalisme, XVe-XVIIIe, el primeru de los cualos publicóse en 1979.
Braudel ye consideráu como unu de los más grandes historiadores contemporáneos, destacable pol énfasis con que marca'l papel de los factores sociu-económicos na creación y narración de la historia, y pola unión que proponía ente les distintes ciencies sociales, en que trabayó tola so vida.
Predecesor: André Chamson |
Miembru N°15 de l'Academia Francesa 1984–1985 |
Socesor: Jacques Laurent |