Esti artículu o seición necesita un ameyoramientu no que cinca a la redaición, la gramática o la ortografía.
Hacktivismu
Ciberactivismu y hackear (es)
El hacktivismu (acrónimo de hacker y activismu tamién conocíu como ciberactivismo) entiéndese como l'uso non violentu de ferrramientes dixitales persiguiendu fines políticos; estes ferramientes inclúin desfiguraciones de webs, redirecciones, ataques de denegación de serviciu, robu d'información, parodies de sitius web, sustituciones virtuales, sabotaxes virtuales y desenvolvimientu de software".[1] De cutiu entiéndese pola escritura o reescritura de programes informáticos, a efectos de directa o indirectamente promover o privilexar una ideoloxíapolítica, y polo xeneral potenciando estratexes o polítiques tales como llibertá d'espresión, derechos humanos, y ética de la información. Los actos de hacktivismo son llevaos a cabu so la creencia de que l'usu d'eses estratexes informátiques van tener efectos de palanca similares por casu al activismu regular o la desobediencia civil.
El términu foi acuñáu pol críticu cultural y autor Jason Sack nun artículu sobro l'artista de medios Shu Lea Cheang, y publicáu en InfoNation en 1995.
Les actividaes hacktivistes estiéndense a varies idees y causes polítiques. Freenet ye un exemplu claru de traducción d'un pensamientu políticu (toos tendríen de tener derechu a falar) nel códigu. El hacktivismo ye una rama de Cult of the dead cow, les sos opiniones inclúin accesu a información como un derechu humanu básicu. La rede llibre de programadores, artistes y militantes radicales 1984 network liberty alliance de Gregoire Seither ta más concenciá con cuestiones de llibertá d'espresión, vixilancia y privacidá nuna yera de creciente vixilancia tecnolóxica, d'usu de propaganda a gran escala, y de control de la mentalidá por parte de gobiernos y corporaciones (onde ye llamada publicidá).
El términu hacktivismo ye enrevesosu. Dalgunos afirmen que s'acuñó para describir cómo les acciones directes nes tecnoloxíes de comunicación ya información podíen usase en favor del cambéu social al combinar la programación col pensamientu críticu. Otros utilicen el términu como sinónimu d'actos maliciosos y destructivos que frayen la seguridá d'Internet como una plataforma tecnolóxica, económica, y política.
Esencialmente'l discutiniu reflexa dos corrientes filosófiques diverxentes dientro del movimientu hacktivista. Una corriente considera que los ataques cibernéticos maliciosos son una forma aceptable d'acción directa. La otra corriente considera que toa protesta tien de ser pacíficu y ensin violencia.
Les persones que se autodescriben como hacktivistas dedicáronse a atacar y alteriar sitios web por razones polítiques, tales como ataques a sitius web del gobiernu o de grupos que s'oponen a la so ideoloxía. Otros, tales como Oxblood Ruffin opónense activa y vocalmente al ataque y alteración de sitio web, según a los ataques de denegación de serviciu (DOS).[2]
Los críticos suxeren que los ataques DOS son un ataque a la llibertá d'espresión y que tienen consecuencies indeseadas, que son una pérdida de recursos, lo que puede traer a una «guerra de DOS» na que seique naide pueda ganar. En 2006, Blue Security intentó automatizar ataques de DOS contra spameadores lo cual conduxo a un ataque masivu de DOS contra Blue Security, lo cual derrotolo xunto col so ISP y provisor de DNS, sacándolos d'Internet, y destruyendo el so negociu.[3]
Dependiendo de quién utilice'l términu, el hacktivismo puede ser una forma políticamente constructiva de desobediencia civil anarquista o un xestu antisistema indefiníu. Puede significar protesta política. Tamién puede indicar activismu anti-spam, espertos en seguridá, o promotores del software llibre. Los críticos del hacktivismo tarrecen que l'ausencia d'una axenda clara #facer un xestu políticamente inmaduru,[cita riquida] ente que aquellos que creen en teoríes de combalechadures, ven nel hacktivismo una forma de bastiar una crisis de la situación.[cita [ensin referencies]
Magar conceptu hacktivista engloba una gran diversidá de perfiles y tipoloxíes, 4 tipos son los que más relevancia tienen:
Anónimos: El so activismu cooperativo #basar n'equipos de suxetos enfocaos en defender diverses causes locales o a pequeña escala énte movimientos o acontecimientos globales. Consiste por tanto nun grupu ensin xerarquía, nin estructura , nin líderes , formáu por múltiples hackers que van tar dispuestos a actuar cuando la situación lo requiera con el nome de Anonymous. Magar anguaño la mayoría de la sociedá considera que son ciberdelincuentes, otra parte cunta cola so simpatía naquelles actuaciones que comparten causes legitimas poles que lluchar.
Exércitos cibernéticos: Ente estos atoparíen aquellos grupos de hackers que trabayen pa Estaos determinaos y, en delles clasificaciones, tamién los ciberyihadistas. Esti tipu de hacktivistas solíen abondar n'estaos totalitarios pero anguaño cola digitalización y la globalización , cada vez mas países cunten con un equipu d'esti tipu pa defendese de los ataques d'otros. Les persones que conformen estos exércitos pueden tener formación militar y ser parte de la defensa "llegal" d'un país o, a cencielles, formar parte d'una especie de “pseudo-exércitos” o "paramilitares" con una ideoloxía radicalizada.
Militantes: utilicen les redes sociales según l'internet como mediu de comunicación pa propaganda ya intelixencia. Considérase-yos semi-hacktivstas.
Comenenciosos: ataquen indiscriminadamente y aparentemente, ensin nengún oxetivu o finalidá claros . Tamién pueden dir variando d'oxetivu según van presentándose oportunidaes. La so única motivación para realizar estos ataques ye llograr conocimientu y fama , superando los ataques d'otros y siendo tarrecíu polos demás.
El primer casu de hacktivismo conocíu ta documentado por Julian Assange como sigue:
Unu de los primeros incidentes de hacktivismo asocedió n'ochobre de 1989 cuando les máquines VMS conectaes DOE, HEPNET y SPAN (NASA) na web fueron enfusaes pol viérbene anti-nuclear WANK, que camudó'l mensaxe d'entrada al sistema por:
W O R M S A G A I N S T N U C L E A R K I L L E R S
_______________________________________________________________
\__ ____________ _____ ________ ____ ____ __ _____/
\ \ \ /\ / / / /\ \ | \ \ | | | | / / /
\ \ \ / \ / / / /__\ \ | |\ \ | | | |/ / /
\ \ \/ /\ \/ / / ______ \ | | \ \| | | |\ \ /
\_\ /__\ /____/ /______\ \____| |__\ | |____| |_\ \_/
\___________________________________________________/
\ /
\ Your System Has Been Officically WANKed /
\_____________________________________________/
You talk of times of peace for all, and then prepare for war.
Unu de los primeros eventos hacktivistas documentaos foi la "sentada en Strano Network", una fuelga empobinada contra los ordenadores del Gobiernu de Francia en 1995.
En 1998, el Electronic Disturbance Theater realizó "sentaes virtuales" nes webs del Pentágonu y del Gobiernu Mexicanu, p'atraer l'atención mundial sobre la situación apremiante de los derechos de los indios nativos nel estáu mexicanu de Chiapas.
Otru de los exemplos más notables de hacktivismo foi'l cambéu de les webs d'Indonesia col llamamientu de "Llibertá para Timor Oriental" en 1998, llevada adelantre por hackers portugueses.
El 29 d'avientu de 1998, les Lexones Clandestines (LoU) declararon la ciberguerra n'Iraq y China, col enfotu de atayar y evacuar la infraestructura d'Internet. El 7 de xineru de 1999, una coalición internacional de hackers (incluyendo Cult of the Dead Cow, el personal de 2600, el personal de Phrack, L0pht, y el Chaos Computer Club), realizaron una declaración conxunta ([1]) condergando la declaración de guerra de la LoU. La LoU respondió retirando la so declaración.
Los hacktivistas intentaron atayar ECHELON (una rede internacional de vixilancia de comunicaciones electróniques que penera tou o parte del tráficu de satélites, microondes, teléfonos móviles y fibra óptica) celebrando'l "Día del Atascu de Echelon" (JED) el 21 d'ochobre de 1999. Esi día, los hacktivistas axuntaron grandes llistes de mensaxes clave a munchos mensaxes, faciendo que servidores y grupos de noticies estendieren les sos claves más lloñe. La idea foi faer que los ordenadores de Echelon tuvieren más entraes de les qu'ellos podíen procesar. Nun se sabe si'l JED tuvo ésitu a la de tirar Echelon. Un Segundu Día d'Atascu de Echelon (JEDII) #celebrar n'ochobre de 2000, sicasí, la idea nun volvió recuperar la so popularidá inicial. JED foi parcialmente un ataque de privación de serviciu y parcialmente foi agitprop.
El Electronic Disturbance Theater y otros realizaron una selmana de paros mientres la Convención Republicana de 2004 en Nueva York, realizando sentaes contra les webs republicanes, y anubriendo webs y sistemes de comunicación identificaos con causes conservadores. Estos fechos tuvieron distintos puntos de vista na comunidá hacktivista.
Los hacktivistas consiguieron entrar en sistemes d'ordenadores nel Bhabha Atomic Research Center na India, pa protestar contra les pruebes d'armes nucleares.
Los hacktivistas tamién crearon sitios web como McSpotlight.org y Bhopal.net, a efectos de criticar a les empreses multinacionales.
Bronc Buster, darréu miembru de Hacktivismo, evacuó firewalls, pa dexar a los usuarios d'Internet Chinos aportar a sitios censuraos.
En 1997, l'artista alemana Cornelia Sollfrank hackeó la primer competición internacional d'arte na rede, inscribiendo 200 artistes femenines falses nel concursu, para namás tener 3 adversarios masculinos. Ella llamó a esti proyectu Female Extension.
El 21 de xineru de 2008, apaeció un mensaxe en YouTube d'un grupu que se llamaba asina mesmu 'Anonymous', nel que'l grupu declaraba al "Proyectu Chanology" como una guerra a la Ilesia de la Cienciología, prometiendo espulsar sistemáticamente a la Ilesia d'Internet. Mientres la selmana siguiente, les páxines web de la cienciología fueron intermitentemente hackeadas y la Ilesia de la Cienciología camudó la so páxina a un host que s'especializa na protección contra ataques de denegación de serviciu.