![]() ![]() | |
![]() Terminator: The Sarah Connor Chronicles | |
Gènere | ciència-ficció, sèrie de televisió d'acció i sèrie de televisió de drama ![]() |
---|---|
Espai d'ambientació | Los Angeles ![]() |
Creador | Josh Friedman ![]() |
Director | David Nutter ![]() |
Productor | Bartleby Company C-2 Pictures Warner Bros. Television The Halcyon Company Sarah Connor Pictures Syfy |
Compositor | Bear McCreary ![]() |
Actors | |
País | EUA |
Llengua original | Anglès |
Versió en català | ![]() |
Canal original | Fox Broadcasting Company ![]() |
Durada dels capítols | 45 minuts |
Primer episodi | 2008 |
Últim episodi | 10 abril 2009 ![]() |
Temporades | 2 |
Episodis | 31 |
Llista d'episodis | list of Terminator: The Sarah Connor Chronicles episodes (en) ![]() ![]() |
Més informació | |
Web oficial | fox.com… ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
![]() |
Aquest article o secció no cita les fonts o necessita més referències per a la seva verificabilitat. |
Terminator: The Sarah Connor Chronicles (emesa en català amb el títol de Terminator: les cròniques de Sarah Connor) és una sèrie de televisió estatunidenca de ciència-ficció, produïda per la Warner Bros. Television i per C2 Pictures. És una sèrie derivada de la franquícia cinematogràfica iniciada amb Terminator. Tracta sobre les vides de Sarah Connor i John Connor, tot seguint la línia temporal posterior a Terminator 2. La sèrie es va començar a emetre el 13 de gener de 2008 a la cadena nord-americana Fox, com a sèrie de mitja temporada (mid-season), amb una primera temporada de nou episodis. Fou una de les produccions televisives més destacades de la temporada 2007-2008, la qual cosa va possibilitar el rodatge d'una segona temporada, que va sortir a l'aire a l'octubre del 2008 i que compta amb 22 episodis més.
La sèrie va ser doblada al català per Televisió de Catalunya, que la va estrenar l'any 2008 a TV3. Es va emetre completa al Canal 3XL.
Al final de Terminator 2, Sarah Connor, el seu fill John i el Terminator destruïen el T-1000 i el xip. A la vegada, el mateix Terminator s'autodestruïa per esborrar qualsevol rastre de tecnologia futura que poguera ajudar a la creació de Skynet. Just al començament de la sèrie, Sarah i John descobreixen que el Dia del Judici Final no s'ha avortat, sinó que s'ha endarrerit fins al 21 d'abril del 2011. Convertits en fugitius, han d'evitar que les màquines prenguen el poder, a la vegada que altres enemics del futur els segueixen les passes.
L'episodi pilot ens porta a 1999, amb Sarah i John Connor, i Cameron, un Terminator amb aspecte de noia reprogramat per a protegir el noi. Són perseguits per un altre Terminator, en Cromartie, enviat del futur per assassinar John. També ens presenta a l'agent de l'FBI James Ellison, que creu que Sarah és una criminal pertorbada.
Durant l'episodi, Sarah, John i Cameron realitzen un salt temporal fins al 2007. Cromartie pateix seriosos danys mentre intenta eliminar-los, però aconsegueix reparar el seu endoesquelet i la seua carn artificial i continuar la recerca el 2007. A la nova època, Sarah veu com John està frustrat per una vida plena de fugides i decideix passar a l'atac contra Skynet, però no serà fàcil: altres robots habiten prop d'ells, com la T-1001 Catherine Weaver, enviada al passat per contribuir a la seua pròpia creació, mentre que la resistència humana també té efectius en esta època. Entre ells hi ha Derek Reese, soldat i oncle de John, amb el qual els protagonistes van a la caça d'un ordinador denominat el Turc, precursor de Skynet. Al llarg de la sèrie, els Connor lluiten amb la certesa que en qualsevol moment es poden trobar amb nous enemics, a la vegada que el futur es va reconfigurant a mesura que donen bones passes en el seu objectiu d'evitar el Judici Final.
Al 9 de novembre de 2005, la revista Variety anunciava una sèrie de televisió basada en la franquícia de Terminator, produïda per C2 Pictures, la qual també estava al darrere de la tercera part de la nissaga cinematogràfica, en associació amb Warner Bros. Television. La Fox es va interessar en el projecte. Josh Friedman va escriure el pilot. La sèrie, titulada d'inici The Sarah Connor Chronicles, se centrava en la figura de Sarah Connor.
La Fox va donar llum verda a la producció a finals d'agost de 2006, i es va emetre en la temporada 2007-2008, a mitja temporada. Pel que fa a la trama, Friedman comentava que Sarah, John i Connor tindrien més problemes que els Terminator, mentre la presència de Skynet creix a mesura que progressa la sèrie. A més a més, Friedman va establir que els esdeveniments de Terminator 3 ocurrien en una línia temporal alternativa als de la sèrie, a la vegada que obria l'arc narratiu d'una a tres temporades previstes.